torsdag 24. februar 2011

Brikolage

Ja nå flyr de rundt igjen disse boksene og det er vist på tide å fylle dem og roe dem ned. Early childhood education - barnehagepedagogikk.. det mest interessante man kan lese om, skrive om, jobbe med, tenke på. Og akkurat nå i min master- skriveprosess er det utrolig hvor mange fantastiske ideer som finner vei inn i mitt hode, jeg blir inspirert, vil finne ut mer, vil skrive om noen av disse ideene, problemet er bare at de egentlig ikke hører hjemme i masteroppgaven. Tenk på alle de fantastiske prosjektene man kunne jobbe med i barnehagen, for ikke å snakke om de interessante og lærerike diskusjonene med studenter og kollegaer. Jeg tror jeg vil forsøke å memorere noen av ideene og ha tiltro til at resterende vil modnes for så å blomstre igjen med større og ny kraft når tiden er inne.

Her en dag fikk jeg en e-post fra Canada hvor mitt gryende "indigenous earlychildhood education" nettverk ga meg ny motivasjon og nye krefter, i går var skype et redskap til en god og viktig samtale med LuAnn også fra Canada og jeg kan bare konstatere at min lille forskningsøvelse, master i barnehagepedagogikk, faktisk betyr noe for noen.. spennende!! Så nå er det bare å ta sats og fylle flere sider som spesielt bør innholde noe om metodologi, brikolage og lignende J

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar